Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadsvergadering

Afscheid oude raad

dinsdag 29 maart 2022

19:30 - 22:30
Locatie

Raadszaal, Ambtmanstraat 13 Tiel

Voorzitter
H. Beenakker

Uitzending

Agendapunten

  1. 1
    Opening en mededelingen
  2. 2
    Vaststellen van de agenda
  3. 3

  4. 4

    In verband met de wet op de privacy zijn niet alle ingekomen stukken openbaar gepubliceerd

  5. 4.I.B
    Stukken ten aanzien waarvan door burgemeester en wethouders wordt voorgesteld om deze stukken op voorgestelde wijze af te doen
  6. 4.III

    Bijlagen

  7. 4.IV
    Stukken welke om advies zijn geweest bij burgemeester en wethouders ten aanzien waarvan wordt voorgesteld zoals daarbij is aangegeven
  8. 4.V
    Stukken ten aanzien waarvan wordt voorgesteld deze ter voorbereiding van besluitvorming door de raad in handen te stellen van de commssie
  9. 4.VI
    Stukken ten aanzien waarvan wordt voorgesteld deze ter bespreking in handen te stellen van de commissie
  10. 4.VII
    Stukken ten aanzien waarvan wordt voorgesteld deze om advies in handen te stellen van de griffier
  11. 4.VIII
    Stukken waaromtrent wensen en bedenkingen naar voren kunnen worden gebracht
  12. 5
    Actualiteiten
  13. 6
    Verbonden partijen
  14. 8
    Maandelijkse begrotingswijzigingen (geen)
  15. 9

    Op 14, 15 en 16 maart zijn gemeenteraadsverkiezingen geweest. De raad in oude samenstelling heeft in zijn laatste vergadering tot taak om het verloop van de verkiezingen te onderzoeken. De Kieswet stelt regels over het onderzoek van het proces-verbaal van het centraal stembureau en het onderzoek van de geloofsbrieven van de nieuw benoemde raadsleden.


    De raad wordt gevraagd te oordelen dat het verloop van de verkiezingen rechtmatig heeft plaatsgevonden en de nieuw benoemde raadsleden toe te laten als leden van de gemeenteraad. Op 29 maart om 24.00 uur treedt de ‘oude’ raad af.


    In de bijlage staat het proces-verbaal. Hierin wordt verslag gedaan van de zitting waarin de uitslag van de gemeenteraadsverkiezing is vastgesteld.

  16. 10

    De ingestelde raadscommissie onderzoek geloofsbrieven onderzoekt de geloofsbrieven van de 27 nieuwe raadsleden en brengt haar bevindingen uit aan de raad.
    De raad besluit vervolgens over de toelating.

  17. 11
    Schorsing
  18. 12
    Uitslag commissies onderzoek geloofsbrieven
  19. 13
    Afscheid raads- en commissieleden
  20. 14
    Sluiting van de raadsvergadering
  21. 15
    Fotomoment oude raad