Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Informatieve commissie

Deze informatieve commissie staat geheel in het teken van de veranderende rol van het welzijnswerk

woensdag 12 maart 2025

19:30 - 21:00
Locatie

Talenthouse (Burgemeester Hasselmanplein 4, 4001 AC Tiel)

Voorzitter
K. Gulikers
Toelichting

De inloop is vanaf 19.00 uur.

Agendapunten

  1. 1
    Opening en mededelingen
  2. 2

    In vervolg op de informatieve commissie over jeugdbeleid met Sandy den Haan op 29 januari jl. wordt u tijdens deze avond – wederom op locatie bij het Talenthouse - door mevrouw Mascha Struijk en de heer Frank van Strijen meegenomen in de preventieve kant van het welzijnswerk.


    De informatieve commissie van 29 januari jl. stond in het teken van de preventie van aanwas in (georganiseerde) criminaliteit. Tijdens deze tweede informatieve commissie wordt breder en meer verdiepend ingegaan op de urgentie van preventie en de toegevoegde waarde van jongerenwerk en de wijkteams op scholen.


    Het programma van de avond ziet er als volgt uit:

    • 19:00 – 19.30 uur: Inloop
    • 19.30 – 20.15 uur: Inleiding Mascha Struijk
      Mascha Struijk (orthopedagoog – auteur, spreker, trainer van ‘Professional uit je hart’) gaat in op: Stop met redden, maak keuzes waarmee je jongeren duurzaam verder helpt met hun leefwereld als vertrekpunt. Met welke domeinen heeft de gemeente te maken op het gebied van jeugd en hoe zetten we beschikbare middelen zo duurzaam mogelijk in? Het versterken van het eigen netwerk van jeugdigen vraagt een andere manier van denken.
    • 20.15 – 21.00 uur: Inleiding Frank van Strijen
      Frank van Strijen (auteur, spreker, trainer van ‘Powered by ADHD) gaat in op: De kracht van investeren in het jongerenwelzijnswerk? Hoe gaat het met onze jeugd? Waarom het belangrijk is om te investeren in het jongerenwerk en de wijkteams op scholen? De rol van de jongerenwerker als verbindingskunstenaar en de kracht van sociale binding. Hoe wordt voorkomen dat professionals (zichzelf) nodig houden. 
    • 21.00 uur: Afsluiting
  3. 3
    Sluiting van de vergadering